Voorselectie NK zuid 2013 - Locatie: Westkapelle-Domburg
Zaterdag 27 april stond de voorselectie Zuid Nederland op het programma. We hadden ons als korps en als individu ingeschreven. Ons zeevisteam werd deze keer vertegenwoordigd door: Harm, Eelco, Eric, Bram en ondergetekende. Marco deed ook mee, maar alleen individueel en onze voorzitter Eric was een van de controleurs van vak D.

Om 7 uur afgesproken in de Couburg in Koudekerke om daar gezamenlijk de tactiek door te nemen onder het genot van een bakje koffie. Om half 8 werd de loting van de vakken bekend gemaakt. We hadden plaats 33 in de vakken. Eric in vak A, Harm in vak B, Bram in vak C, Jan in vak D en Eelco en Marco in vak E.

Vanwege de lange loopafstanden naar het strand heeft de organisatie de aanvangstijd een half uur opgeschoven naar 9.30 uur. Was volgens mij niet echt nodig.. We hadden tijd genoeg! Om 8 uur zijn we vertrokken naar onze stek, nadat Eric het aas had verdeeld. (Aas was perfect! en geleverd door Fixet) Ook het weer werkte mee.., zon, weinig wind en een kleine branding... Nu nog vis.

Ik was eerlijk gezegd toch wel een beetje gespannen hoe zou het deze keer gaan. Van sommige gehoord dat er de dagen er voor leuk vis gevangen is, maar hoe zou het vandaag zijn? Met proef gooien kwam ik erachter dat er weinig stroom stond. Dus met de lichte top, 120 gram en dwarrellijnen aan de slag. Alles klaar gezet en wachten op het startsein. Het toeval wilde dat Eric (de Keuster) in mijn vak controleur was ;-)

Om 9.30 uur mochten we dan eindelijk beginnen. Niet te ver gegooid, want ik gokte op een botje onder de kant. Iedereen in mijn omgeving deed dat, behalve Eric Goossens. Die zat ver te vissen. Goed in de gaten houden dus... Maar het eerste halfuur bij ons geen vis gezien. Daarna draaide mijn buurman, Arjan van der Zande, een botje binnen. Effe kijken.. rode Amnesia, dwarrellijn. Niet veel later een berichtje van Eelco. Een botje van 24cm. op rode Amnesia. Dus snel tactiek aangepast en ook de rode Amnesia uit de koffer.

Eric kwam langs en vroeg: Hè Jan kan ik al vis meten... ;-( ik moest de chef helaas teleurstellen. Maar ik zag uit mijn ooghoeken mijn top zenuwachtig trillen. Dus ik zei: even geduld Eric! en gelukkig zette de beet door en draaide ik een bot er uit van 24cm. Op rode Amnesia! Gelukkig van de nul af.
Gelijk daarna weer beet! en zo te voelen ook weer een leuke bot. Maar helaas in de branding zwaaide hij nog een keer met zijn staart en was de vis weg..

Mijn buurman links kon nog niks vangen en ook Eric Goossens had ook nog maar 1 visje. Mijn buurman Arjan rechts deed het beter. Hij had er ondertussen al 4 waaronder 2 leuke botten. Maar gelukkig was bij mij de koek nog niet op! Zonder iets gezien te hebben bleek er vis aan de lijn te hangen. veel weerstand, dus voorzichtig draaien. Even later kwam er een doublet boven! 1 van 24 en een botje van 14cm.. Als ik op bot vis probeer ik zo actief mogelijk te vissen. Elke keer een stukje opdraaien en laten liggen... en dat bleek te helpen. tegen Arjan kon ik vandaag niet op. Met de feeder ving hij 8 visjes met een lengte van 147. Ik had aan het eind 3 visjes met een lengte van 62 cm. Dit leverde mij een 9de plek op in vak D en deelname NK en daar was ik erg blij mee.

Mijn teamgenoten waren minder gelukkig. Alleen Eelco kon vis op de meetlat leggen. Hij ving 2 botten met een totale lengte van 37cm. Later bleek Eelco 2cm. te kort te komen voor deelname NK. Balen...Eelco!

Na afloop nog een gezellig biertje gedaan en nagepraat over de voorselectie. Volgend jaar beter zullen we maar zeggen. Op 9 november is het NK aan de Groten Keeten (lekker bij de deur) en zal ik de eer van Zeevissport hoog gaan houden!!

Uitslag Voorselectie:
Korpsen:

1 - 1e korps van HSV Vlissingen
2 - 2e korps van HSV Vlissingen
3 - 1e korps van HSV Streijenvissers

Individueel:
1 - André Barentsen (vak C) van HSV Vlissingen met 238 cm.
2 - Wilfred Mariën van HSV de Puitaal (vak E) met 160 cm.
3 - Kees Schouten (vak D) van HSV Reimerswaal met 149 cm.

Op 8 mei staat de volgende gezamenlijk vissessie gepland. Dagje bootvissen met Dre Vriends. Hopelijk werkt het weer mee.
Wens ik jullie nog veel visplezier en tot ziens aan de waterkant!

Disclaimer | Privacy

Ontwerp en onderhoud door Zeevissport vzw     Copyright © 2005 - 2018 Zeevissport vzw.     Alle rechten voor behouden.    Laatst gewijzigd op: 06 mei 2018 18:44