1e Koppelwedstrijd strandvissen met Team Zeevissport - De strijd der Titanen

Afgelopen vrijdagnacht met het zeevisteam van zeevissport een koppelwedstrijd gevist op het Strand van Domburg. Het was in aanloop naar de wedstrijd nog onzeker of het doorging. Zwaar onweer en code oranje... Maar na het bestuderen van de weerbeelden en vooruitzichten bleek dat het na 20:00 uur beter zou worden. Dus de gok maar genomen. De wedstrijd startte om 21:00 uur en duurde tot 02:30 uur. Een lange wedstrijd! waarin alles mogelijk was.

We hadden om 19:45 uur afgesproken op het parkeerterrein bij de Golfbaan achter Domburg en het weer was goed! Toen we daar arriveerde bleek ZHC De Makreel uit st. Philipsland ook een wedstrijd te hebben. Na overleg en een gezellig praatje hebben we besloten om links van de trapopgang een plekje te vinden voor onze 5 koppels. De koppels waren volgens loting als volgt samengesteld:

1 - Leon van Westen en Eric van den Dries
2 - Jan Overbeeke en Kees Overweel
3 - Eelco van Westen en Eric de Keuster
4 - Bram Zonnevijle en Dennis van den Dries
5 - Harm Deiman en Steve Morrison

De strijd der titanen kon beginnen!!
Om 21:00 vlogen er 10 onderlijnen het water in. Ik stond samen met vismaatje Kees en we hadden afgesproken dat Kees dichtbij zou beginnen en ik ver weg. Direct werden links en rechts van ons een visje gevangen. Nu wij nog. Kees ving gelukkig ook al snel een visje in de vorm van een scholenbaarsje. Groot waren ze niet, maar het was vis. Na een half uurtje zagen we dat er een mui voor ons lag en op 60-70 meter een zandbank. De keuze was in de mui vissen of er achter in de branding met kans op baars en bot.. Al snel bleek dat er in het muitje weinig tot geen vis zat, dus werd het knallen. Ik had inmiddels 2 baarsjes er bij op de kaart en helaas ook enkele beten gemist. Kees wisselde van hengel en bracht zijn shimano in stelling voor de verre worpen. Dat was een goed idee! Kees had bijna elke worp beet en ving een paar mooie tongen en scharren.Bij mij viel de vangst helaas stil. Ik heb nog wel een visje er bij gevangen en wat actie op de top gezien, maar dat was het. Kees daarentegen ving een leuke klus vis en ging gestaag verder!

Na middernacht nam de wind toe en was het minder aangenaam vissen. Ook de vangst werd alleen maar minder. Het water kwam snel op en wat we ook probeerde er kwam geen visje meer op de kaart. Onze buurmannen Eelco en Eric bleven wel vis vangen en kwamen regelmatig een visje aanbieden om te meten. Aan de andere kant naast ons had Leon het laatste uur het licht gezien. Hij had nog geen visje gevangen maar het laatste uur toch nog 4 visjes er bij! Goed gedaan Leon. Via de whatsapp kreeg ik mooie foto's en berichten door van Bram en Dennis. Ook die waren goed bezig! Harm en Steve hadden een vliegende start dus ik was benieuwd waar we stonden.

Vanwege de sterke wind en slechte vangsten in het laatste gedeelte zijn we om 02:00 uur gestopt in plaats van 02:30 uur. Gepakt en gezakt op naar de parkeerplaats. Die lag lekker uit de wind. ..... dat was even lekker! Na een gezellig praatje en drankje kregen we van Chef D'equip Eric de Keuster nog mooie gadgets, zoals een mooie vispet en een lampje voor extra verlichting tijdens het vissen. Altijd handig!

Leon had ondertussen de cm op de kaarten geteld en kwam ons vertellen wie de titanenstrijd had gewonnen..
Het beste koppel van deze avond was:

1 - Eelco van Westen en Erik de Keuster - proficiat mannen! Erik vertelde er wel bij dat het Eelco was die deze avond uitblonk! Dat verbaast me ook niets eerlijk gezegd. Eelco is al langere tijd goed bezig en heeft zich onlangs tijdens de voorselectie NK ook gekwalificeerd voor het NK. Proficiat Eelco! knap gedaan.
2 - Bram Zonnevijle en Dennis van den Dries - Deze matadoren zijn op de tweede plaats geëindigd vlak achter de winnaars. Sjapoo mannen goed gedaan!
3 - Erik van den Dries en Leon van Westen - door de goede eindsprint van Leon toch een mooie derde plaats.
4 - Kees Overweel en Jan Overbeeke - Deze plaats is voornamelijk de verdienste van Kees. Kees wist in het middenstuk goed vis te vangen waaronder een paar mooie tongen!
5 - and last but not least het ijzersterke duo Harm Deiman en Steve Morissen - na een vliegende start leken zij de te kloppen mannen. Ook een eervolle vermelding voor Harm hierbij! Harm heeft zich ook geplaatst voor het NK. Hij viste tijdens de voorselectie naar een 4e plek in zijn vak! Nog proficiat Harm, en knap gedaan!

De eerste 2 koppels waren vandaag te sterk voor de rest en staken er met een meter meer vis bovenuit! Ze stonden ook naast elkaar dus misschien toch een goed voerplekje aangelegd?? Plaats 3,4 en 5 zaten heel dicht bij elkaar! Het verschil tussen plaats 3 en 4 was 3 cm, en het verschil tussen plaats 4 en 5 was 4 cm. Minimaal dus.

Kort samengevat: Weer en heerlijke avond met ons gezellig zeevisteam en zeker voor herhaling vatbaar! Leon gaat een nieuwe datum prikken. Ik heb er nu al zin in!

Om 2:45 uur als een speer naar huis want mijn bedje riep al...
Wens ik jullie nog veel visplezier en veel mooie vangsten!

Na de storm, de strijd der Titanen

Voeg Zeevissport.com toe aan uw favorieten

Disclaimer | Privacy

Ontwerp en onderhoud door Zeevissport vzw     Copyright © 2005 - 2018 Zeevissport vzw.     Alle rechten voor behouden.    Laatst gewijzigd op: 06 mei 2018 19:27