Ontwerp en onderhoud door Zeevissport vzw | Copyright © 2005 - 2024 Zeevissport vzw. | Alle rechten voor behouden. | DISCLAIMER & PRIVACY |
Zeevissport Gone Fishing, Catch you later…  vzw

Team Zeevissport

Hier een portret van onze Zeevissport Teamleden. Ieder van hen heeft een speciale band met het hengelen en kan variëren in de verschillende disciplines en de hengelsport voor zowel op het zoute als op het zoete water. Zo staan zij ook in voor de goed begeleiden van onze Events waar een ieder zijn taak in vervuld.

Eric Voorzitter, VISpassen & Inschrijvingen

Beste sportvissers, Vroeger ging ik regelmatig naar het Schelde-Rijn Kanaal vissen over de Zandvlietsluis en dit nog met de oude bamboe vaste hengel met dobber en dit vooral op paling, ja u leest dit correct! Je zou dit nu niet meer zo veel zien. Toch vingen we 14 tot 17 palingen de man en dat op een voormiddag niet slecht voor een kleine kerel. Ook viste ik veel met de huurbootjes te Yerseke "Van Dixhoorn" en vingen we scharen bij de vleet, maar nu is het beduidend minder door de komst van de kering en andere invloeden. Later ging ik vaak met werk collega's vissen op kabeljauw en makreel vanuit Scheveningen en altijd goed gevangen met deze grote zee kotters. Nog later ben ik dan zelf richting Oosterschelde getrokken en dit vooral op de geep, zeebaars en platvis, maar dan meestal van op het strand of strekdam. En op heden trek ik er ook op uit met de Hobie Kayak voor het vissen op zout en zoet water. En reeds enkele jaren ga ik ook forellen met de vlieghengel. Een zeer intensieve sport, maar zeker leuk om te doen. Verder is het vissen als een virus voor mij het laat me niet los en andersom ook niet. Ik verheug me telkens als ik richting Zee uit ga de frisse zeelucht het zoute water de meeuwen niet te beschrijven gewoon weg prachtig! Het frist een mens telkens maal op na een drukke werkweek. Vissen in Noorwegen, heb al verschillende reizen georganiseerd met groepen van 40 tot 20 man. Welke mooi herinneringen aan heb zoals de vele deelnemers me ook vertellen. Nu reis ik op men eentje naar Noorwegen, want er zijn daar nog vele mooie plekken te ontdekken. In 2019 trok ik door Denemarken, Zweden en Noorwegen waar Gudvangen we een van die mooie plekjes zijn. Enkel bijzondere records zijn; op Hitra, Pollak van 9.3kg en 98cm, Leng van 11kg en op Soroya en Skrei kabeljauw van 35,5kg. Elk jaar opnieuw trachten we weer goede evenementen neer te zetten en dit voornamelijk voor de recreant visser. Zodat zij een mooie dag aan het water kunnen beleven en uiteraard ook nog een mooi wat vis kunnen vangen. Zijn jullie ook sportieve hengelaars surf dan gerust eens rond op onze site met een zeer uitgebreid aanbod aan Zeevissport informatie en zin om met ons een Event bij te wonen kijk dan beslist op onze online Agenda! Zeevissport vzw Gone Fishing, Catch you later…

Cindy Secretaris & Catering

Ik ben Cindy met functie als Secretaris van deze vereniging, maar ik maak ook vele mooie foto’s van onze evenementen die we jaarlijks organiseren. Ook zorg ik voor de catering, zodat een ieder iets lekker krijgt na een leuke en soms wel vermoeiende wedstrijd. Zoals deze van de strand sessies waar je een dijk overgang moet nemen alvorens nog door het mulle zand te ploeteren. De inschrijvingen van elke wedstrijd is ook voor mijn rekening, kortom ik doe alles, eu grapje! Soms zie je mij ook wel eens mee vissen, vooral op de geep wat heel sportief vissen is, heb dit gewoon geleerd door mee te gaan vissen. Als het niet te koud is ga ik ook wel eens een keertje mee strandvissen en zeker ook met de Hobie Kayak ook heel leuk om te doen. Geniet nog van deze mooie hobby en ik zie jullie zeker wel op een of ander Event van Zeevissport. Catch the picture, see you later... Cindy

Leon Strandvissen, Wedstrijd coördinator

Hallo Sportvissers, Hier Leon van Westen (alias de Beer van Borssele). Ik ben in Borssele geboren en daar altijd blijven wonen tot op de dag van vandaag. Ik ben getrouwd met Coby en heb 2 kinderen Anouk van 16 jaar en Arno van 13 jaar. De dames geven totaal niets om vissen, echter vind Arno het heel best leuk om een keertje mee te gaan, maar zijn grootste hobby is toch voetbal. Zelf vis ik al vanaf mijn 6de jaar en er gaan niet veel weken voorbij dat de hengels niet uit de foudraal komen. Toch ben ik geen viseter dus het is puur hobby, en daar doe ik echt wel veel voor om hem zo goed mogelijk te beoefenen. Mijn visstekken zijn vaak in het delta gebied, dus als er iemand vragen heeft die zijn altijd welkom en ik zal ze dan ook zo goed mogelijk beantwoorden. Ook ben ik 1 keer naar Ierland geweest wat ik een geweldige happening vond, want je vangt er toch andere en grotere vissen dan in Zeeland. Mijn wens is om naar Noorwegen te gaan vissen en hoop dat die dit jaar in vervulling kan gaan. Ik ben nog lid van HSV de Zandkreek uit Wolphaartsdijk en ben daar in 2002 terecht gekomen en in die 4 jaar ben ik 3 maal kampioen geweest, dus eigenlijk ben ik een visser vanaf de dijk. Het mooie aan het vissen is ook dat je heel veel mensen leert kennen en ik vind het ontzettend leuk om andere vissers op weg te helpen zodat zij ook een visje kunnen vangen, want het is niet zoals de leken zeggen “je gooit je hengel uit en je moet maar geluk hebben dat er een visje aan komt”. Er komt best veel bij kijken wat betreft materiaal en ervaring. Mochten er vragen zijn dan kan je mij altijd mailen en dan zal ik proberen om je op weg te helpen. Groeten, Leon De Beer uit Borssele

Kees Puplicaties, Strandvissen, wedstrijd organisator

Mijn naam is Kees Overweel, geboren op 8 december 1962, samenwonend met Jolanda en vader van Anne en Eline (allebei ook besmet met het visvirus!), stiefvader van Iris en Jelle en stiefopa van Tess en Max. Ik ben werkzaam als Beleidsadviseur Handhaving bij de gemeente Goeree-Overflakkee en al sinds mijn geboorte woonachtig in Middelharnis op het mooie eiland Goeree-Overflakkee. Als klein ventje ging ik het liefst ’s avonds en ’s nachts met mijn vader mee vissen in de winter op het strand van Ouddorp. Bekende stekken als de Vuurtoren, de Vrijheid of het “Hoge Duin”, kenden toentertijd bijna landelijke bekendheid. Op goede winteravonden liefst enkele dagen na een noordwesterstorm en twee uur voor en na laag water was het heel normaal dat er tussen de 10 en 15 stuks mooie kabeljauwen werden gevangen. Mede als gevolg van de aanleg van de Brouwersdam en Haringvlietdam is het kustwater voor de Kop van Goeree echter helemaal dichtgeslibd, met als gevolg dat er eigenlijk geen water meer staat. Het lijkt nu meer op de Waddenzee: vele zandbanken met daartussen relatief ondiep water. Voor de natuur wellicht heel waardevol, maar de doodsteek voor de sportvisserij. Betekent dit nu dat de sportvisser Goeree- Overflakkee links moet laten liggen? Het antwoord hierop luidt naar mijn mening ontkennend. Het eiland is namelijk omgeven door mooie visrijke wateren als het Haringvliet, de Krammer, het Volkerak en het Grevelingenmeer. Op het eiland zelf liggen ook prachtige kreken, zoals de Vliegers en het Zuiderdiep. Na het overlijden van mijn vader in 1996 heb ik mijn hengels een aantal jaren aan de wilgen gehangen, totdat een collega van mij kennis kreeg aan één van onze andere teamers, te weten Jan Overbeeke. Ook Jan was een fanatieke zeevisser die door omstandigheden een tijdje uit de running was geweest. Uiteindelijk hebben we besloten samen de hengels weer op te pakken. Eind 2007 heb ik mijn eerste wedstrijd meegedaan met Zeevissport op het strand van Renesse. En tot mijn verbazing wist ik hier gelijk al een 2e plaats te bemachtigen. Ik was meteen verkocht en vanaf die tijd een trouwe aanhanger van Zeevissport. Vanaf 2012 ben ik lid van het Zeevissport Zeevisteam met als hoogtepunt een 1e plaats met ons team tijdens de laatste wedstrijd van de PENN Korpscompetitie d.d. 7 december 2013 op het strand van Hoek van Holland. De laatste jaren ben ik voornamelijk van de partij tijdens de wedstrijden van Zeevissport (zowel organisatie als medevisser), zoals de MLDC geep- en strandsessie en de koppelwedstrijden en houd ik mij deels bezig met de Facebook-pagina van Zeevissport, waaronder de vangstberichten en de rubriek “sponsor van de maand”. Daarnaast doen mede-teamers Leon van Westen, Bram Zonnevijlle en ik regelmatig mee met andere (zee)viswedstrijden in de regio Zuid-West-Nederland. En niet altijd zonder succes! Ik hoop de komende jaren een waardevolle bijdrage te kunnen blijven leveren aan alle leden en het team van Zeevissport. De hartelijke (vis)groeten, Kees

Jan Strandvissen, wedstrijd organisator

Ik ben geboren op 26 mei 1965 en opgegroeid in Poortvliet in Zeeland. We woonden ongeveer 1,5 km van de Oosterschelde en daar was ik als klein ventje vaak met mijn vriendjes te vinden. Het zeevissen zat er al vroeg in. In de weekenden en vakanties s'morgens op de fiets naar de zee. Alles mee! viskoffertje op de rug, hengel en riek onder de stang gebonden en gaan. Met laag water eerst zagers en pieren steken en dan met opkomend water vissen. We visten aan de zeedijk van Tholen tot aan Stavenisse en vingen voornamelijk bot, schol en schar, soms baars en wijting. Later, als tiener, ben ik met mijn vader veel op pad geweest. Met de boot de Oosterschelde op, of langs de dijk bij Sint Maartensdijk achter het gemaal. Mooie tijden meegemaakt. Helaas is mijn vader veel te vroeg overleden. Het vissen is er toen verschillende jaren niet van gekomen. Via mijn vrouw kwam ik later in contact met Kees (Overweel). Dat is inmiddels al weer meer dan 10 jaar geleden. Samen met Kees zijn we de havens en de Europoort gaan ontdekken, met mooie vangsten in de Yanghtzee haven en aan de Stenen Glooiing. Op een gegeven moment ben ik ook in contact gekomen met Eric (de Keuster) en dus Zeevissport. Dat voelde goed en vertrouwd. Vandaar is het avontuur met Zeevissport begonnen. Steeds meer wedstrijden gaan vissen en steeds luxere hengels en molens aanschaffen. Ik denk nog wel eens wat mijn vader zou denken. Een hengel van € 350,= oftewel fl 700,= gulden!! Mijn vader zou zich omdraaien in zijn graf. Toen Eric een berichtje rondstuurde aan de leden van Zeevissport met de vraag of er vissers bij waren die ook in het wedstrijdteam wilde vissen was ik geïnteresseerd. En zo geschiedde....Ik zit nu inmiddels alweer een paar jaar in het Zeevisteam van Zeevissport en dat bevalt me prima! Een leuk gezellig team met veel mogelijkheden! Groeten van Jan.

Eelco Strandvissen, wedstrijd organisator

Ik ben Eelco van Westen, geboren op 29-01-1982 in Zwijndrecht, Nederland. Ik ben sinds al een aantal jaar lid van Team Zeevissport. Als ik niet in mijn studio bezig ben om muziek te maken, sta ik graag aan het water om een hengeltje uit te gooien. Hetzij wedstrijden, hetzij vrij vissen. Wel gaat mijn voorkeur uit naar zout water. Vroeger wel veel gevist in zoet water, maar dat is erg lang geleden. Het liefst vis ik vanaf het strand. Genoeg ruimte om goed in de gooien. Het fijne daarvan vind ik ook dat je, normaal gesproken, rustig in kunt halen en de vis goed kan voelen. Als een bezetene je lijn binnensleuren om te voorkomen vast komen te zitten is niets voor mij. Het meerendeel van de keren dat ik ga vissen is voor wedstrijden. Vooral korpswedstrijden vind ik tof, omdat je dan goed samen moet werken om tot een goed resultaat te komen. De PENN korpsen competitie is daar een mooi voorbeeld van. Ik hoop dat we deze hobby met z'n allen nog vele jaren mogen kunnen uitoefenen! Hartelijke visgroeten, Eelco

Bram Strandvissen, wedstrijd organisator

Hallo mede vissers, Ik ben Bram Zonnevijlle uit Nisse ik ben 31 jaar oud en werkzaam bij de gemeente Borsele als ‘reserve’ voorman van een groenploeg. Zelf ben ik nu vanaf 4 jaar verbonden met Zeevissport, graag vis ik de wedstrijden mee van onze club, omdat ze altijd erg gezellig zijn en gemoedelijk verlopen. De drempel om ze mee te doen is erg klein. Sinds 2 jaar ben ook actief voor het Zeevisteam van Zeevissport, wij vissen in een leuke groep ‘korps’ de voorselectie NK, de Penn Competitie en wie weet nog meer interessante wedstrijden in de toekomst. Al sinds kleins af aan ben ik in aanraking gekomen met het vissen, mijn vader deed dit al langer en samen met mijn tweeling broer gingen we opzoek naar de waterkant. Op vakantie, hier in de beide Schelde’ s en de dorpsvijver of watergangen rond Nisse. Of we nou op een karper of platvis viste beide was even leuk en spannend. Rond mijn 10e jaar.. kocht mijn vader samen met mijn oom een visbootje, deze werd natuurlijk ook gebruikt om lekker in de zomer op het Veerse Meer te varen. We gingen met de boot voornamelijk op de Westerschelde vissen. Dit was altijd weer een mooi avontuur, we leende de tractor van opa en s ’ochtends vroeg reden we lekker met zijn allen na de zeedijk om zo de boot, over hoog water ergens te water te laten. De tractor aan de kant en vissen maar. Dit vaak met goed resultaat, mooie wijting, schar en zelfs een gul. Tussen mijn 18de en 25ste jaar heb ik eigenlijk niet of nauwelijks gevist. Dit i.v.m. andere drukke bezigheden, werk en sport. Sinds een jaar of 5 vis ik weer regelmatig tot vaak, al is het ergens op vakantie in bijvoorbeeld Frankrijk op een forel of Denemarken op de schar en de gul ( Denemarken is overigens aan te raden, het is erg low budget en je kan er erg veel verschillende vissen vangen, schar, schol, bot, paling, geep gul en zelfs zeeforel). Ook ga ik een aantal keer per jaar met een groepje bekende met een charterboot mee, soms Westerschelde, of de Noordzee maar ook de Grevelingen is een leuk water. (kijk op onze site voor meer informatie over deze charterboten) Graag zie ik je aan de waterkant of op de boot, voor veel leuk vis plezier! Groeten en tot dan, Bram

Marc Diepzeevissen Noorwegen Expert

Hallo Zeevissporters, Bij deze wil ik me graag even voorstellen. Mijn naam is Marc Van Roie, woonachtig op Sørøya in het hoge noorden. Gezien Eric , Leo en ik reeds lang vrienden zijn moest het er vroeg of laat van komen dat ook ik lid van het Zeevissport Team zou worden. Vissen doe ik al vanaf mijn zesde levensjaar. Samen met mijn oom viste ik toen in de kleine nete op snoek. Deze was in die tijd nog zeer goed vertegenwoordigd. Waarschijnlijk lagen de snoeken welke ik als klein manneke stond te drillen aan de basis van het feit dat ik steeds ben blijven vissen. Later begon ik meer en meer op zee te vissen. Eerst van de kant en nadien met charter boten van uit de diverse kuststeden, zowel in Nederland als in België. Toen ik in 1972 mijn eerste auto kocht duurde het niet lang of ik was onderweg voor mijn eerste vistrip naar Noorwegen. De eerste kennismaking met dit prachtige en visrijke land had als gevolg dat ik er direct aan verslaafd was. De drang naar het vangen van grote vissen dreven me steeds meer naar het noorden en al snel verbleef ik de ganse zomer in Noorwegen ipv de gebruikelijke 2 à 3 weekjes. Gelukkig had ik destijds een goede werkgever welke mij deze vrijheid gunde ( bedankt Paul). 32 Jaar heb ik in Noorwegen rondgezworven, viste er op haast alle mogelijke en onmogelijke stekken tot ik me in 2005 op Sørøya vestigde en van mijn hobby mijn beroep maakte en Sørøya Fishing oprichte. Nu vis ik samen met de gasten vanaf maart tot september dagelijks met de Stella Polaris in het visrijkste water van Europa. Door de jaren heen heb ik diverse Belgische records gevangen. Ook ving ik in 2009 het Europees record kabeljauw met een kabeljauw van 39kg. Gezien mijn jarenlange ervaring in het noorden kunnen we wel stellen dat ik de visserij hier op mijn duimpje ken. Deze kennis deel ik dan ook met plezier met alle bezoekers van Zeevissport. Zit je met vragen betreffende het vissen in het hoge noorden kan je bij mij terecht ook al ben je misschien geen klant van Sørøya Fishing zal ik steeds proberen om je zo goed mogelijk te informeren. Tenslotte delen we allen dezelfde hobby en voor mij persoonlijk bestaat er niets mooier als het drillen van een grote vis. Zeker als dit op licht materiaal gebeurt. Sportieve groeten, Marc

Harm Kayak Fishing

Hi ik ben Harm, Ik ben op 13 oktober 1966 geboren in Hulst en als klein mannetje ging ik regelmatig vissen aan de Westerschelde. Vooral Perkpolder, Walsoorden en Baalhoek zijn voor mij bekende plekken. Mijn oom Frans van Kruijssen heeft mij de fijne kneepjes bijgebracht. Dat was nog in de periode van enorme hoeveelheden paling in de zomer (op de slikken van Perkpolder), maar ook van botten met enorme zweren (het water was in die tijd niet echt fris te noemen). Toen ik ging studeren in Brabant, heb ik de hengels ergens in de schuur van mijn ouders achter gelaten en toen brak er een periode van “visstilte” aan. Toen ik 40 werd ging het weer kriebelen. Een tripje met een charterboot (de Festijn vanuit Breskens omdat het Vaderdag was) en een keer wat praatjes op het strand van Cadzand, zorgden ervoor dat ik twee hengelsetjes kocht en weer de stranden opzocht. Dat was dan vooral in de vakanties, omdat het vanuit Westerhoven (ligt onder Eindhoven) niet echt eenvoudig is om snel bij het strand te komen. Zo ben ik ook weer gestart met vissen in Spanje, heerlijk om een hele nacht door te vissen in je korte broek en T-shirt (ja ook in de herfstvakantie!!). Regelmatig ging ik met een collega richting de Zeeuwse kust, maar omdat die afhaakte zette ik een oproep op Zeevissport. Daar was ik inmiddels lid van was geworden en dan vooral omdat ik dan online een zeevisakte kon bestellen waardoor ook het spitten van pieren weer legaal mocht. Op de oproep om samen met iemand anders te gaan vissen, werd onder andere gereageerd door Eelco. Samen hebben we gevist op Zwarte Polder en bespraken we dat ik ook wel weer aan wedstrijden zou willen meedoen. Niet veel later kwam er een plekje vrij in het team en mocht ik invallen. Het jaar later werd ik vast teamlid. Om veel ervaring op te doen, ga ik regelmatig oefenen met onder andere Jan, Kees, Eric en Eelco. De hele Zeeuwse, zuid en noord Hollandse kust struinen we af om nieuwe stekken te ontdekken. Alleen zo doen we de nodige ervaring op en hopen we dat onze resultaten verbeteren, maar het gaat ons vooral om de lol. Iets nieuws wat ik ga uitproberen is het vissen vanuit een viskayak. Lekker op de Middellandse Zee. Maar hierover later meer. Harm
Zeevissport Gone Fishing, Catch you later… vzw

Team Zeevissport

Eric Voorzitter, VISpassen &

Inschrijvingen

Cindy Secretaris & Catering

Leon Strandvissen, Wedstrijd

coördinator

Kees Puplicaties, Strandvissen,

wedstrijd organisator

Mijn naam is Kees Overweel, geboren op 8 december 1962, samenwonend met Jolanda en vader van Anne en Eline (allebei ook besmet met het visvirus!), stiefvader van Iris en Jelle en stiefopa van Tess en Max. Ik ben werkzaam als Beleidsadviseur Handhaving bij de gemeente Goeree-Overflakkee en al sinds mijn geboorte woonachtig in Middelharnis op het mooie eiland Goeree-Overflakkee. Als klein ventje ging ik het liefst ’s avonds en ’s nachts met mijn vader mee vissen in de winter op het strand van Ouddorp. Bekende stekken als de Vuurtoren, de Vrijheid of het “Hoge Duin”, kenden toentertijd bijna landelijke bekendheid. Op goede winteravonden liefst enkele dagen na een noordwesterstorm en twee uur voor en na laag water was het heel normaal dat er tussen de 10 en 15 stuks mooie kabeljauwen werden gevangen. Mede als gevolg van de aanleg van de Brouwersdam en Haringvlietdam is het kustwater voor de Kop van Goeree echter helemaal dichtgeslibd, met als gevolg dat er eigenlijk geen water meer staat. Het lijkt nu meer op de Waddenzee: vele zandbanken met daartussen relatief ondiep water. Voor de natuur wellicht heel waardevol, maar de doodsteek voor de sportvisserij. Betekent dit nu dat de sportvisser Goeree-Overflakkee links moet laten liggen? Het antwoord hierop luidt naar mijn mening ontkennend. Het eiland is namelijk omgeven door mooie visrijke wateren als het Haringvliet, de Krammer, het Volkerak en het Grevelingenmeer. Op het eiland zelf liggen ook prachtige kreken, zoals de Vliegers en het Zuiderdiep. Na het overlijden van mijn vader in 1996 heb ik mijn hengels een aantal jaren aan de wilgen gehangen, totdat een collega van mij kennis kreeg aan één van onze andere teamers, te weten Jan Overbeeke. Ook Jan was een fanatieke zeevisser die door omstandigheden een tijdje uit de running was geweest. Uiteindelijk hebben we besloten samen de hengels weer op te pakken. Eind 2007 heb ik mijn eerste wedstrijd meegedaan met Zeevissport op het strand van Renesse. En tot mijn verbazing wist ik hier gelijk al een 2e plaats te bemachtigen. Ik was meteen verkocht en vanaf die tijd een trouwe aanhanger van Zeevissport. Vanaf 2012 ben ik lid van het Zeevissport Zeevisteam met als hoogtepunt een 1e plaats met ons team tijdens de laatste wedstrijd van de PENN Korpscompetitie d.d. 7 december 2013 op het strand van Hoek van Holland. De laatste jaren ben ik voornamelijk van de partij tijdens de wedstrijden van Zeevissport (zowel organisatie als medevisser), zoals de MLDC geep- en strandsessie en de koppelwedstrijden en houd ik mij deels bezig met de Facebook-pagina van Zeevissport, waaronder de vangstberichten en de rubriek “sponsor van de maand”. Daarnaast doen mede-teamers Leon van Westen, Bram Zonnevijlle en ik regelmatig mee met andere (zee)viswedstrijden in de regio Zuid-West-Nederland. En niet altijd zonder succes! Ik hoop de komende jaren een waardevolle bijdrage te kunnen blijven leveren aan alle leden en het team van Zeevissport. De hartelijke (vis)groeten, Kees